بین 14000 نوع موجود در دنیا که تقریبا می توان گفت فقط نصف آن ها را می توان خورد 75 نوع قارچ وجود دارند که می توانند شما را به سختی بیمار یا حتی بکشند.

از جمله قارچ هایی که می توانند فردی را بکشند می توان به death caps, deadly dapperlings, destroying angels, autumn skullcaps و Fly agaric یا amanita muscaria اشاره کرد که اگر به اسم این قارچ ها دقت کنید حتما از خوردن آنها اجتناب می کنید!

از نشانه هایی که بعد از خوردن قارچ های سمی به شما دست بدهد می توان به حالت تهوع و استفراغ و همچنین سرگیجه و اسهال اشاره کرد.

در ادامه با این چند قارچ بیشتر آشنا می شویم

قارچ deadly dapperlings

قارچ deadly dapperlings

ادامه مطلب...

این قارچ بیشتر در اروپا و مناطق معتدل آسیا غربی یافت می شود

قارچ destroying angels

طبق تحقیقات انجام شده اگر این قارچ را بخوریم نشانه ها به مدت 5 تا 24 ساعت ظاهر نمی شوند، در حالیکه سموم ممکن است در حال حاضر جذب شوند . یکی از اولیه ترین آسیب هایی که این قارچ به ما وارد می کند  تخریب بافت کبد و کلیه است که کاملا غیر قابل برگشت است. اگر قربانی به سرعت درمان نشود، ممکن است باعث مرگ شود از علائم خوردن این قارچ می توان به: استفراغ، تشنج و اسهال اشاره کرد. 

و بالاخره amanita muscaria یکی از کشنده ترین و سمی ترین قارچ های این لیست! این قارچ به fly agaric نیز مشهور است.

اگر دقت کرده باشبد می بینید که این قارچ در بازی سوپر ماریو هم به کار رفته است که یکی از دلایل آن زیبا بودن این قارچ است.

در شکل زیر گونه دیگری به اسم Aman​ita phalloides را مشاهده می کنید.

این قارچ هم مانند قبلی سمی و البته به مراطب خطرناک تر است!

خوردن حتی نیمی از این قارچ بسیار خطرناک است و می تواند موجب مرگ شود.

از آنجا که این قارچ شباهت زیادی به قارچ هایی که ما روزانه می خوریم دارد پیشنهاد می کنم هرگز دست به خوردن قارچ در طبیعت بدون آگاهی نزنید.